top of page

FAQ
 

Hva koster det?
Alle våre stand koster 250 kr per uke + kommisjon på 20% av salget. Se prisliste for detaljerte priser og tjenester.

 

Hva kan jeg selge?

Du kan selge barn- og dameklær, sko, accessorize, sekk/veske, leker og spill, og annet barn- og familie utstyr. Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på noe.

​

Hvor mye kan det være på min stand?

Det er ingen begrensning på antall varer du kan ha å standen din, så lenge alt er på standen og det ser ryddig ut. Det er likevel viktig å ikke overfylle standen, da blir det vanskelig å se på ting, kom heller innom og fyll på ved behov.

​​

Hvilken pris skal jeg velge?

En god tommelfinger regel er ca 1/3 av den originale prisen.

Unike varer kan ha høyere priser, ca 50% av den originale prisen, hvis varene ikke er slitte.

​

Når kan jeg komme og sette opp standen min?

Standen din er tilgjengelig for klargjøring dagen før leie av stand starter, fra kl 16 (kl 14 på lørdager), men kom gjerne tidligere for å gjøre dine klær klare til å henges opp på standen fra kl 16 (kl 14 på lørdager)

​

Når må standen pakkes ned?

Standen din må pakkes ned siste dag av leieperioden, innen kl. 16.00 (kl. 14 på lørdager). 

Prislapper må ikke tas av før varene er sjekket ut. Varer uten prislapper kan ikke tas ut av butikken. Personalet har rett til å kontrollere varene opp mot ID. Husk å ta med noe å frakte dine varer i når du skal pakke ned.

​​

Kan jeg forlenge leie av standen min?

Du kan forlenge leieperioden hvis standen er ledig. Ta kontakt med oss i butikken, så hjelper vi deg.

​​

Kan jeg dele stand med en venn?

Ja, det kan du, du kan samarbeide med et familiemedlem eller en venn for å leie en stand. Dere må da holde et godt samarbeid slik at dere holder orden på standen og fyller på varer etter behov. Merk at det likevel er kun ett selgernummer per stand, en av dere må derfor stå ansvarlig for standleie, og vi utbetaler kun til den som har leid standen.  Dere må selv gjøre opp mellom dere etter salg. Det er enkelt å følge med på salget og se hva som har blitt solgt, slik at dere hele tiden har oversikten selv. 

​​

Hvordan kan jeg få til et godt salg på min stand?

Vær et ''blikkfang'' - det er da viktig at standen er innbydende og ryddig. Følg sesongen (se tips under) og ha gode priser.
Fyll på standen jevnlig og ved behov, ''stillestående'' varer kan gjerne byttes ut med andre varer du ønsker å selge. Pynt gjerne standen med info lapper der du informerer om hva du selger, gjerne med størrelser på klærne du selger, hva slags type klær/ting, samt om det er til baby, jente/gutt eller dame.

 

Vi markedsfører for ''sesongens'' varer som er til salgs i butikken på våre sosiale medier

- for økt synlighet og trafikk på standen din kan du selv ta bilder av standen/det du selger og post på vår

Facebook gruppe: Kjøp og salg - Miniandmi, og tag oss på Instagram: Miniandmi.no​

​

Tips: Salg av klær og varer i riktig sesong gir best salg;

Sommer: april-august

Høst: august-oktober
Vinter: oktober-februar
Vår: februar-april

​

Jeg ønsker å kjøre salg på min stand.

Ta kontakt med oss for å avtale om hvilken salgs prosent du ønsker å sette på standen, så hjelper vi deg med det praktiske. Salg gjelder da for alle varer på standen/kundenummeret ditt.

​

Om du ønsker å endre pris på enkelt varer må ny prislapp lages og byttes på aktuelle varer.

​​​

Hvordan betaler jeg for min stand?

Du betaler ved booking på nett eller i butikk.​

​

Når får jeg utbetalt for mine solgte varer?

Du får fortjenesten din utbetalt direkte til bankkontoen din. Salg fra 01.-14. blir utbetalt den 19. og salg fra 15.-31. blir utbetalt den 5. påfølgende måned. Dersom utbetalingsdato faller på en helgedag eller helligdag blir pengene utbetalt første påfølgende virkedag.

​​

Hvor mange produktark kan man lage?

Det følger med 1 produktark per standleie uke (65 prislapper). Ekstra produktark koster 10 kr per produktark.

​

Hvilken tilstand må varene være i?

Varene må være salgs klare - vasket, rene og pene, og uten hull/flekker/lukt.​​​​
 

Hva skjer ved tyveri?​

Miniandmi står ikke ansvarlig for tapte produkter/tyveri, brann- eller vannskader.

Butikken vår er video overvåket, og våre ansatte gjør sitt beste for å unngå tyveri. Vi anmelder alle tyveriforhold. Du kan lese mer om dette i våre betingelser.

​​

Må jeg betale skatt av salget mitt?

Som privat person, trenger du ikke betale skatt av salget av dine private produkter

Ønsker bedriften din å selge hos oss - ta kontakt med oss, vanlige skatteregler for bedrifter gjelder.​

​​

​​Gjenglemt eller savnet vare?

Du er selv ansvarlig for at du får med deg alle dine varer hjem etter at standen er tømt. Ta kontakt med oss om det er varer du savner eller har glemt. Vi har egen oppbevaring for gjenglemte varer.

​

Gjenglemte varer i butikken, som blir solgt innen 7 dager, vil bli utbetalt til deg ved neste avregning. Om vi finner gjenglemte varer blir du informert om dette via mail. Varene må hentes innen 7 dager. Etter 7 dager tilfaller varene Miniandmi i sin helhet, som fritt kan kaste, selge eller donere varene. 

​

Jeg ønsker å donere varene jeg ikke har fått solgt - er dette noe dere kan hjelpe med?
 
Ved bestilling av ryddetjeneste kan vi bistå med å donere varer som ikke er solgt. Ta kontakt med oss for å avtale.

​

Hva er butikkens åpningstider?

Våre åpningstider er:

Mandag - fredag 10-18

Lørdag 10-16

​

Se kontakt for evt avvikende åpningstider ved fellesferie og høytider.

bottom of page